飛角プレース



●ルール 1:どのブロック内にも「飛」と「角」の駒を一つずつ配置する。 2:「飛」の効き筋に他の「飛」は入らず、「角」の効き筋に他の「角」は入らない。 (途中に駒があると、そこで効き筋は遮られる。) ※「飛」の効き筋はその位置から縦横一直線、「角」の効き筋は斜め一直線です。 One Rook-like piece and one Bishop-like piece are placed in each region. [In the example, the upper given piece is Rook-like, and the lower given piece is Bishop-like.] Pieces of the same type are not in each other's lines-of-attack. The lines-of-attack of a Rook-like piece are horizontal and vertical from it's position. The lines-of-attack of a Bishop-like piece are diagonal from it's position. (A piece between two others prevents their lines-of-attack from reaching each other.) [The shapes of the pieces is similar to that of Shogi (Japanese Chess). Consulting http://en.wikipedia.org/wiki/Shogi : The Kanji used as labels are the first character of each name. The Rook-like piece is a "flying chariot", pronounced hisha. The Bishop-like piece is an "angle mover", pronounced kakugyo (long o).] Translated by cuucw #142 in Naoki-Projekt ●遊び方 1:パズル面をクリックすると「飛」、「角」、空白の順に変化します。 2:ステージは、1〜4までの4ステージです。全面クリアすると、パスワードが出てきます。 クリアーリストでクリアー登録ができます。 クリアー登録 ●ヒント 「角」の効き筋に注意してください。 ●製作 ・パズル    ・・・稲葉 直貴 ・プログラム ・・・稲葉 直貴  

パズルの部屋   ]
2003 制作 稲葉 直貴